נתניהו מגיב לנסראללה: "לא מתרשמים מ'איומי הבונקר'"

שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on נתניהו מגיב לנסראללה: "לא מתרשמים מ'איומי הבונקר'"

ראש הממשלה נתניהו: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה. ברגע האמת הוא ימצא אותנו עומדים יחד כתף אל כתף". גלנט התייחס לשאלה האם יצייתו לפסיקת בג"ץ נגד חוק יסוד: "נציית לחוק"

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישיבת הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר הבוקר (ראשון) כי יעשו מאמצים להגיע להסכמה על החקיקה המשפטית במהלך פגרת הקיץ. "מקווה שהפעם ידנו המושטת לא תישאר באוויר". הוא התייחס לאיומי מזכ"ל חיזבאללה: "לא מתרשמים מאיומי הבונקר של נסראללה. ברגע האמת הוא ימצא אותנו עומדים יחד כתף אל כתף".

וידאו: עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ
video
play-sharp-fill

"אנחנו בסיכום כנס הקיץ – ויש הרבה מה לסכם. הממשלה מקדמת שלושה יעדים מרכזיים שישנו את חייהם של כל אזרחי ישראל: המהפכה הראשונה שאנחנו מחוללים היא בהורדת יוקר המחיה. אנחנו שמים קץ למצב האבסורדי שבו אזרחי ישראל משלמים יותר מאזרחי אירופה על אותם מוצרים – רק בגלל בירוקרטיה מיותרת", אמר נתניהו.

"לשם כך, הממשלה אימצה בשבוע שעבר החלטה מכוננת להורדת יוקר המחיה: ׳מה שטוב לאירופה – טוב לישראל׳. אנחנו משווים את התקינה הישראלית לזו שבאירופה. זה יאפשר כניסה מאסיבית של מותגים ומוצרים חדשים וזולים יותר, שיכנסו מאירופה למדפי הסופרמרקטים בישראל. השוק יתרחב, התחרות תגבר והמחירים ירדו.

"המהפכה השנייה שאנחנו מחוללים היא בתחבורה. בממשלות הקודמות בהנהגתנו חיברנו את ישראל ברכבות, בכבישים, במחלפים, בגשרים. כולם רואים את השינויים הללו. היום אנחנו משיקים את פרויקט ״ישראל אחת״ – חיבור המדינה כולה ברכבת מהירה מקריית שמונה ועד אילת.

"הפרויקט הזה יוצא לדרך בתקצוב רב-שנתי ענק של 100 מיליארד שקלים. החזון שלי הוא שכל אזרח במדינה יוכל להגיע אל ומהמרכז, מכל מקום במדינה – תוך פחות משעתיים. ברוב המקרים תוך פחות משעה – ואף פחות מכך. בלי פקקים, בלי זיהום אוויר, בלי בעיות חנייה – בנחת ובבטחה. מהפכה ענקית.

"בעתיד נוכל להעביר מטעני סחורות ברכבת מאילת לנמלים שלנו בים התיכון, ונוכל גם לחבר את ישראל ברכבת לסעודיה וחצי האי ערב. אנחנו עובדים גם על זה.

"המהפכה השלישית שאנחנו מקדמים היא בהייטק – בשבוע שעבר אישרנו בכנסת את ׳חוק האנג׳לים׳. חוק זה נועד להזניק את תעשיית ההייטק הישראלית – הוא מאפשר שורה של הטבות, ביניהן דחיית תשלומי מס רווח הון, זיכוי ממס למשקיעים פרטיים, הכרה בהשקעות במניות כהוצאות מוכרות והענקת פטור ממס מריבית למשקיעים זרים.

"במקביל אנחנו משלימים היום מספר חוקים חשובים בכנסת, גם אם התקשורת לא מתייחסת לכך, ואין סיכוי שהיא תתייחס לכך. אנחנו ממשיכים לעבוד במרץ לטובת כל אזרחי ישראל.

"בין החוקים שנעביר: החוק הראשון, של שר הבל״ם, איתמר בן גביר: חוק הפרוטקשן למלחמה בפשיעה המאורגנת. החוק כולל ענישה מינימלית של לפחות 5 שנים על עבירת פרוטקשן. החוק השני, הוא חוק להגנה על חסרי ישע, של יו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ. החוק קובע שכל מי שיורשע בהתעללות בחסרי ישע יורחק מעבודה בגני ילדים, עבודה עם קשישים ועבודה עם אנשים בעלי מוגבלויות.

"החוק השלישי, מקודם על ידי שר הביטחון יואב גלנט, כצעד נוסף של הרפורמה ״בנפש אחת״. החוק מעגן את זכויות פצועות ופצועי הנפש של צה״ל, וקובע הטבות בדיור וברכב.

"חברות וחברי הממשלה, כפי שהבטחנו, ננצל את פגרת הקיץ כדי לנסות להגיע להסכמות בתוכנו. אני מקווה שהפעם ידנו המושטת לא תישאר באוויר. אפשר להגיע להסכמות, צריך להגיע להסכמות ורוב גדול בציבור מבין אמת פשוטה זאת.

"ובאשר לאיומי הבונקר של נסראללה – אנחנו לא מתרשמים מהם. ביום מבחן, הוא ימצא אותנו עומדים יחד, כתף-אל-כתף. גם נסראללה יודע שלא כדאי לו ולא כדאי ללבנון להעמיד אותנו במבחן".

בכניסה לישיבת הממשלה, התייחס שר הביטחון גלנט לשאלה האם יצייתו לפסיקת הבג"ץ שתפסול את צמצום עילת הסבירות (חוק יסוד), אם זו תהיה ההחלטה והשיב: "מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית. אנחנו נפעל לפי החוק".

השר דודי אמסלם התייחס בכניסה לישיבת הממשלה לפרסומים על מרד בליכוד: ״אני 40 שנה בליכוד, אף פעם לא היה מרד. צריך להבין את ה-DNA של המפלגה הזאת, ואף פעם לא יהיה מרד. גם בתקופת שרון הוא עשה את המרד ופרש. הליכודניקים אף פעם לא יוצאים נגד ראש המפלגה שלהם, בסוף כולם מתיישרים".

השרה גלית דיסטל עדכנה: "משרד ההסברה מתחיל לעבוד אחרי חודשים מאומצים של עבודה מאחורי הקלעים. סוף סוף אנחנו מקבלים סמכויות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בפתח הישיבה: "היום זה יום היסטורי למשרד לביטחון לאומי ובכלל לאזרחי ישראל, אנחנו מעבירים את החוק שנקרא "חוק הפרוטקשן", חוק שסוף סוף נותן מענה שלא היה קיים בדין הישראלי, במשך שנים הייתה עבירה של סחיטה באיומים אבל היא לא נתנה באמת לתופעות של הפרוטקשן שאנחנו יודעים שהיא מגיעה בכל מיני צורות, זאת בשורה גדולה לדרום, לצפון, החוק הזה קובע עונשי מאסר מינימום חובה, מאפשר לחלט כספים, בשורה גדולה למשטרת ישראל, לציבור הישראלי ואני מודה לראש הממשלה לשר יריב לוין שבאמת עמלו ופעלו ועשו הכל כדי שהחוק יעבור".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף עדכן: "אישרנו בישיבת הממשלה חיבור קו רכבת חדש אשר יחבר את קריית שמונה וסביבותיה לרשת הרכבות הארצית עד אילת. מברך את שרת התחבורה מירי רגב וכל חברי הממשלה על קידום ההחלטה. מדובר בהחלטה בעלת חשיבות לאומית שתיצור הזדמנויות לפיתוח ההתיישבות, פיתוח איזורי תעשייה ותעסוקה לצד הידוק קשרים בינלאומיים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: אנחנו מביאים היום שתי החלטות ממשלה מאד חשובות לחיזוק העיר אשקלון. אחת מתעסקת בחוסן הלאומי של התושבים הגיבורים של העיר הזו וכוללת בין היתר השקעה בחינוך ובתשתיות והחלטה נוספת, 600 מיליון ₪ להתחדשות עירונית. משמעות ההחלטה הזו זה אלפי יח"ד חדשות עם פתרון למיגון. זה הרבה בזכות ראש העיר שמאמין בעיר, מאמין בתושבים והצליח לרתום את כל אנשי המקצוע פה במשרד ואת האנשים של ראש הממשלה. כייף גדול להיות שותפים לעיר גדולה, טובה ומתפתחת עם מנהיגות חזקה שלוקחת אותה קדימה. תושבי אשקלון אתם במרכז".



0 תגובות